dimanche 7 octobre 2007

SUPERMODELLER OG RUGBY

Først vil jeg bare si: VIVE LA FRANCE! Ikke mange lag kunne slått de totalt GALE hulemenneskene All Blacks faktisk er, men takket være en knall michalaka touchdown og chabal sin egen huleboerfaktor, slo de til i Cardiff og vant 20-18 over seriefavorittene! WAY TO GO, France!!
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Ellers var igår en svært begivenhetsrik dag, derav den lange bloggen som kommer nå.
Etter en relativt boring kveld på show-case (det var Alexander McQueen afterparty, dvs høy glamfaktor, gjesteliste og reserverte bord, stinnrike briter, champagnefulle 50 år gamle kvinner, vip-avdeling, modeller i fancy klær, og generelt ikke sånn ekstremt fett) som endte i halv 3tiden med taxi hjem fra concorde, delt med en nederlandsk businessmann som skulle motsatt vei, halvparten så langt, men som taxisjåføren insisterte på skulle være med, var lørdagsmorgen er trøtt og slapp affære.
Jeg var hjemme rundt 1, og litt i villrede, da Marie ringte for å minne meg på at Chloè hadde visning kl halv fire i Tuilerie-hagene! Jeg slengte (les, skiftet 5 ganger) på meg noen litt stilige klær, børstet håret, sminket meg, og gikk til metroen. Og fra det øyeblikket vi ankom tuileries visste vi at vi hadde valgt vår lørdagsettermiddagsaktivitet rett.
Etter å ha diskrè stalket en høy, tynn, kvinne med superfancy hår og 10 cm strassbefengte hæler, kom vi plutselig til et område som oste av fotografer, asiatere, homofile menn og franske kvinner som enten var supermodeller eller gamle og ekstremt rike. Og fra da av gikk det slag i slag:
En svartkledd skikkelse feide forbi Marie og meg mens vi står og blar i våre gratis 500siders InStyle, og marie hyperventilerer:
-Det er hun fra harry potter!!!!
-nei, svarer jeg.
-jo!!!!
-NEHEI.
-JO!!!
-hvem spiller hun da??
-FLEUR DELACOUR!!
-OH SHIT!! Du har rett! shit! det er fleur!!! herregud!

Deretter, gemma ward. også, mange mange supermodeller som vi ikke kunne navnet på. Også, hvem andre enn Chloe Sevigny? Oh yes, på omtrent 20 cm avstand.
På dette tidspunktet hadde Marie og jeg og våre 5 gratis moteblader hver klart å huke tak i noen parkstoler, og hadde like godt satt oss ned midt i alt sammen. Og av en eller annen grunn må vi ha sett ganske interressante/rare/uinterresserte ut, for 1 fotograf først, så 2 til, begynte å ta bilder av oss, peke på oss og snakke om oss ganske så tydelig. Vi prøvde å late som ingenting, men må innrømme at det var ganske så merkelig.
Da området utenfor begynte å tømmes for folk med Chloe-konvolutter i hendene, og det eneste de resterende hadde i hendene var kameraer, så vi plutselig en drøss med fotografer som løp vekk fra inngangen. Vi så i retningen de løp, og... Kanye West m/kjæreste og body guard. Som bestemte seg for å gå direkte forbi våre sentralt plasserte stoler.

Ca en halvtime etter at showet hadde begynt, begynte mengdene å komme ut igjen. Alle supermodellene kom, poserte, og gikk videre. Og alle hadde midtskill, fett hår, og så ut til å favorisere grå ull. Men det er jo forståelig. De ser jo bra ut uansett, så...
Men plutselig så det ut til å være mer enn den vanlige interessen. Vi snudde oss, og der kom faktisk (tror vi) den asiatiske SUPERmodellen Du Juan. Og bestemte seg for å posere mens hun praktisk talt lente seg på marie sin stol. og voilà så var vi mitt i blitslyset til omtrent 7-8 fotografer som gikk helt amok. Vi satt der omtrent 10 sek, med litt kanin-fanget-i-frontlykter-følelse, før vi reiste oss og flyttet oss ganske starstruck og forvirret.
Og ikke før hadde vi reist oss, før alle fotografene stormet vilt forbi oss (ikke ulikt en dyreflokk). Vi, som de celeb-spotters vi er, løp selvsagt etter, og var vel belønnet. For hvem kom ut fra showet, om ikke skandale-rocker, skandale-kone, skandale-person generelt, COURTNEY LOVE. Ja, hun var omtrent 1 meter fra oss.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
bilder fra Chloevisning ^

Etter dette følte vi vel i grunnen at vi hadde sett det meste, men tok likevel turen til Hermes-visningen på andre siden av parken, hvor vi fikk se Hermes-looken for vår08 FØR pressefotografene (dårlig med sikkerhet på disse motevisningene. hvem som helst kan jo gå rundt teltet og snakke med modellene. riktignok adskilt av et slags gjerde, men still. Looken er, for de som lurer, turban. og hvis noen spør, ja, jeg og marie er Ragnhild Indrestøl og Øydis Dalagård fra !Fashion!, et ekstremt trendy indie-moteblad i norge som egentlig var i paris for å intervjue kirsten dunst. ikke at noen spurte oss, men hvis de hadde gjort det hadde vi hatt svaret klart!)
Ellers var det ikke så enormt mye spennende å se på Hermes, vi tror kanskje kjendisene kom veldig tidlig.
Men alt i alt, slo det oss ganske så hardt i går: Vi bor i Paris.

5 commentaires:

ingrid a dit…

Hannah! jeg vet at jeg ikke kjenner deg særlig godt, og at du helt sikkert ville hatt noen andre enn din lillesøsters venninne til å kommentere dette fantastiske blogginnlegget, men jeg måtte. Du er så heldig!!! jeg misunner deg virkelig virkelig mye. Chloé er min favoritt. Kos deg videre i Paris, ingrid*

Hannah a dit…

hehe takk takk og som du sikkert ser, så har jeg ikke kestremt mange kommentarer, så alle er velkomne ;)
uansett syns jeg bare det er koselig at du gidd å lese bloggen til cecilie sin storesøster ;)
håper alt er cool på langhaugen!

AriArm a dit…

djeeeeeeez luise!
OMG! for en dag. merker du har litt mere spennende dager enn meg..

Titland a dit…

Jeg er dypt og inderlig imponert. bloggen din er et funn. en livlig sprettmakrell! <3

M a dit…

skulle jeg vaere oeydis eller ragnhild? er oeydis egentlig et navn??

kristen var en go backup. hun var jo tross alt paa lagerfeld-visningen.

my god, gleder meg til haute couture-dagene!!! vi er doenn steike noedt til aa stikke innom karl'en og spoerre om han vil gi oss et par billetter. raorao!