mercredi 3 octobre 2007

Paris, verdens motehovedstad - overkill

Denne ukens shoppingmission (forrige ukes var ballerinasko; suksess!) er støvletter. Og da tenker vel alle (inkludert meg) at: Paris er jo verdens motehovedstad. Det kan da vel knapt kalles mission?
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
La meg en gang for alle kverke denne myten. Ikke at det er verdens motehovedstad, det er forsåvidt greitnok. Men at det er lett å finne den riktig støvletten? No sir.
Problemet er rett og slett at det er FOR "elegant". (Gåseøyne indikerer at det også kan bety billige, trashy støvletter. Og ikke tro at jeg fortsatt trasker rundt i joggesko og at definisjonen FOR elegant betyr alt som ikke er joggesko. jeg har faktisk anlagt en ganske så paris-aktig stil. med bob og det hele. så ikke kom her.) Det er nemlig praktisk talt umulig å finne en støvlett som ikke er a) enten helt høyhælt eller helt flat, b) spiss, spiss spiss, c) en kjip brunfarge, eller bare i sort, d) ornamentert med spennende (les: grusomme) sløyfer, kjettinger, glidelåser, snøringer, buckles, hengelåser, rynker, u name it, eller f) går opp til kneet, i stedet for å stoppe på et litt mer decent sted som feks midt på leggen.
jeg vil ha: en brun støvlett med rundt tå, ca 3-4 cm hæler, opp til midt på leggen, uten glidelås (eller noen som helst form for ornamenter), ikke blank. KAN DET VÆRE SÅ VANSKELIG, PARIS???
jeg spør meg selv, hva er poenget med å bo i verdens motehovedstad hvis det ikke er mulig å finne noe så enkelt som det?
Heldigvis for Paris er det fortsatt 4 dager igjen av denne uken, så hvem vet!

Forøvrig ser det ut til å være enkelte utviklinger på språkskolefronten, jeg skal ta en tur til alliance francaise på fredag den dag og høre om det er mulig å starte nå, på et 9 t/uken kurs (som kan supplementeres med workshops på ulike temaer).
Alliance Francaise er, for de som måtte lure, en språkskole man trygt kan føre opp på CVen sin.

Ellers av spennende hendelser har jeg mottatt min første omsorgspakke idag: melkesjokolade, BTmagasinet (utgaven 101 grunner til å elske bergen) Yorkshire Gold te (jeg var faktisk blitt så desperat i går etter te at jeg kjøpte en pakke Lipton Yelow Label! jeg angret riktignok da jeg tok den første slurken og innså at da var det faktisk bedre med ingen te, så jeg er ikke blitt helt fordervet, men likevel) Lemsip (mirakelkur for min nå 10 dager såre hals, men, halleluja, jammen er den ikke nesten bra idag! Så bra at jeg avbestilte legetimen min og alt!) og en omfattende artikkel om bergens nye byråd (som jeg gremmer meg!!) deres planer for de neste 4 årene, og den sjarmerende ordfører-to-be.
Tusen takk, pappa!!

Jeg kan meddele at Christelle synes Freia Melkesjokolade var aldeles utsøkt (tres ecreme, non? peut-je mange un autre petit morceau?-veldig kremet, ikke sant? kan jeg ta en bit til?) og at bergen var en vakker by!

Nå hører jeg vannet koke på kokeplaten min, og klokken nærmer seg kortid, så a bientot, tout le monde!

Aucun commentaire: