lundi 28 janvier 2008

Venner og Fiender

Selv om det har kommet litt i bakgrunnen i det siste, er jeg jo fortsatt på ett eller flere missions. Men det som har slått meg er at når jeg har disse oppdragene, så må jeg jo også ha en fiende. alle vet at superhelter og detektiver og alle som generelt har missions alltid har en fiende. Min fiende, skal det sies, er ikke direkte i veien for noen av mine oppdrag, og prøver vel heller ikke å stoppe dem direkte, men det er det som gjør fienden min så farlig. den går direkte på meg, og prøver subtilt å hindre meg i å for eksempel gå på høye hæler eller lese eller jogge (deler av mission; parisienne, mission; bli klar for litteraturstudier, mission; jogge). Ok, det at jeg har vondt i ryggen er kanskje delvis på grunn av at jeg gjør disse tingene (ja, lesing også. det er noe av det verste for ryggen. det er umulig å lese samtidig som man sitter/ligger i en totalt behagelig posisjon, ihvertfall dersom man ikke har en sofa.). men det gikk ganske så bra, jeg kunne fortstt ta på meg sokker, helt til i morges.

Da ringte nemlig den norske mobilen min, som lå på pulten under sengen. Jeg setter beina på stigen, og faller. Jeg hang, for to dager siden, et skjerf på stigen min, men jeg har klart å komme meg ned/opp uten å bruke akkurat det trinnet helt fint. Men ikke i dag. jeg tråkket på skjerfet, skled ned, falt sidelengs ned på gulvet mens foten min hang fast i stigen. og jeg rakk ikke telefonen engang. Etterpå hadde jeg ufattelig vondt i leggene, sikkert en haug med blåmerker. Men det som var verst var at ryggen min nå er så stiv at jeg ikke engang klarte å hive müsliboksen i bosset når den var tom, til tross for at bosspannet har fotpedal. jeg måtte faktisk sette meg på huk for å legge boksen i bosset. Det kaller jeg et nederlag.

Så jeg sjekket på gulesider.no hvem som hadde ringt meg, det var et ukjent norsk nummer som begynte på 38.
Ingen treff hverken på gule sider eller i telefonkatalogen, men gulesider.no fortalte meg hjelpsomt nok at det hadde 5 treff på nettsøket deres. De fem treffene var: "Telefonterror.no - nummere til telefonselgere" x2, og de andre var lister over lisensforetak eller firmaer som drev med telefonsalg. Nummeret jeg lette etter tilhørte Max Marketing. og neste gang de ringer... de skal få høre det!

6 commentaires:

Andrea a dit…

Ånei, Hannah, går det bra? Så utrolig kjipt. Men har du norske mobilen på da? Det kunne vel egentlig gått verre, bra du ikke brakk noe...

For alle lesere: Juleferien til London Lite er herved over, klikk innom og les om januar i London og se ekslusive portfoliobilder!

Anonyme a dit…

Stakkars Hannah - man setter ikke pris på å kunne bevege seg fritt før man plutselig ikke kan det. Har familien din tilbudt deg dertil egnet legehjelp? Du har vel også litt problemer med å utføre jobben din, å løfte på en 1-åring er vel ikke så lett. God bedring, love auntie k, xxx

Anonyme a dit…

PS - begynner å kunne fransk jeg og - jeg forstår (eller gjetter meg til) alle feilmeldingene som spretter opp her jeg sitter og skriver!!

Anonyme a dit…

det var dumt du, håper det ikke er alvorlig. hvis du får permanent ryggpine må du prøve manuellterapeut, de er veldig gode. leste nettopp om sarkozy og ryanair, kjempefestlig http://www.sueddeutsche.de/panorama/artikel/230/154827/. hvordan går det med mr. kerviel, har han folkeopinionen mot seg eller er han blitt helt? lurer på hvordan det går med pianoet, spiller du? har c begynt å spille? ha en god uke. papa

Anonyme a dit…

Hannah-liten,da! Du er nå alltid så uheldig. Dog lett å bli en smule moralistisk/humoristisk eller bekymret. Hvis det er en viktig telefon ringer folk igjen på et eller annet tidspunkt, ingen grunn til å brekke armer og bein for å nå telefonen! Der går definitivt grensen. Antagelig var du et syn :-)Bekymringen min går mer i retning av om du er så ensom eller sulteforet på kontakt fra Norge at du prøver å hoppe ned fra sengen din uten sikkerhetsline???? Føyer seg pent inn i rekken etablert da du tok snarveien gjennom gulvet på Blåsternes. Spøk til side. Håper det går bra, at du "bare" er forslått. Prøv litt forsiktig oppmyking så du ikke stivner enda mer. OG BRUK KNÆRNE, IKKE ryggen, når du løfter... god bedring, vesla!
m xxx

Hannah a dit…

alle - det går bra, jeg lever fint! ikke å bekymre seg. bare litt blåmerker her og der. og ryggen, jeg skal til kiropraktor nå tenker jeg, så får vi se hvordan det går!
ellers kan jeg melde at ja, christelle spiller piano, og hun og fabrice har fått seg en gitar/pianolærer som kommer til huset og gir timer, og det går visst veldig bra. jeg selv spiller som aldri før.
og kerviel er ikke akkurat en helt, man er mer uforstående til at en som virker så smart kan tro at noen tror på alt tullet hans om at han bare ville imponere sjefen...
og mamma; det er mer det at dersom noen ringer på den norske mobilen er det så rart at jeg skynder meg for å ta den, av ren spenning. for de fleste vet jo at jeg bruker den franske moilen! så ikke bekymre deg for at jeg er ensom og sulteforet på kontakt ;)