vendredi 30 novembre 2007

Faktisk samtale jeg overhører i dette øyeblikk, tre amerikanere på starbucks hvor jeg er for å få internett. Kanskje litt frekt, men ufattelig underholdende.

-I mean, she's like this little woodland creature. She's like, forever nibbling on something and, I dunno, just. Really weird, you know?
-yeah, Now I remember, she was always eating something when I went over to her house.
-but what kills me most though, is her hair. I mean, come on!
-yeah I know, I mean, she could at least TRY.
-so, did you hear that Hersher and Kathy have been like, dating for like, three weeks?
-Haven't they been like hooking up since like, for months?
-Yeah Totally. She was like asking if she could bring him to my formal, and I was all like, I don't want somebody I don't know at my formal, but you know, whatever.
-Yeah, I totally get that. I mean, his friend, you know? He's like so weird. I mean, he has these like personal conversations at these like totally inappropriate times.
-Yeah, totally! I've had two hourlong conversations with him in bars. I mean, sure, the one time I had the flu and wasn't drinking, and stuff, so I thought, you know, whatever, I'll just talk to him, and the other time I was drinking these drinky things, but still. I mean, in a bar.
-And he's not even that hot!
-I KNOW! His brother, who's like three years older, is like TOTALLY hotter, and was always like tall and whatever.
-Oh my god, yeah. He's this total like, hottie.
-Yeah do you remember this one time he was high?
-God, that was like the cutest.
-Was he high or stoned?
-Dunno.
-So this one time, I took speed, and I was wearing tights, and I was like taking my shoes off all the time and saying, my skin feels weeeird, its blaaack. It was like so funny. And I mean, it's not like getting stoned or anything. Its just, wow.
-Yeah, and I remember I just stared at this man who was wearing this weird outfit, and still he had this cute girl, but she was in white pants, and I was like, oh gross, white pants, even though I was like totally high or whatever.

Nå løper internettet mitt ut, men de snakker fortsatt. Og det er så utrolig morsomt. veldig bra flyt i samtalen, da, det skal de ha!

10 commentaires:

Astrid og Cecilie a dit…

haha, hannah du er kul, ikke mer å si om det!:D like, litt for mye HSM eller? jeg har fått jobb på butikken til marianne asserson=) lillagorilla, kult eller?:D snakkes snart min skjønne, glad i deg! nå er det snart 1. desember!! xxxooo

Andrea a dit…

ja, hannah, du ruler. britene er ikke like underholdende... bortsett fra en jente jeg snakket med på klubb i mayfair i går, hun satte seg ned ved bordet vårt, og var sånn, 'yeah, i've lived in london all my life, i work for dior at selfridges, and blablabla love this club cause it's so like, informal, you can wear whatever, you know? i mean, pair of skinny jeans a cute top and if you you just put on some stilettos you're good to go. i came straight from work, was going home but then my friend who works here said she was working tonight so i just bought this dress (veldig kort paljettkjole) at miss selfridges and just went straight here, yeah.. blablabla my life is so interesting i'm a make up artist (hvor på jeg spør om det er dette hun vil gjøre fremover) but it's really hard, you know, i worked freelance for six months and it's like, really really hard and i don't think i can do this all my life and blablabla, you know i like the customers coming in to learn the most, and i say everybody can do what i do, if you just practice, you don't learn from doing it once and giving up, you know what i mean, even you can do the make up like i do it, if you just practice, yeah? blablabla. Hun snakket om seg selv i nærmere et kvarter, og visste fremdeles ikke hva jeg gjorde eller hvor jeg kom fra da hun reiste seg og gikk. jeg er helt fasinert, jeg - over hvor navlebeskuende det er mulig å være når du har vokst opp i london.

slitan med ny jobb cilie, det var vel deilig. aner ikke hva det er, men sikkert fett :) god adventstid, alle sammen!

Anonyme a dit…

Yeah, like totally weird conversation.

Cecilie: Grattis med jobben og hils Marianne Asserson fra meg (jeg kjenner henne litt fra Peters fiolingruppe der hun hadde ene datteren inntil i vår).

Love to my three favorite nieces from auntie Bunny XXX

Anonyme a dit…

Denne varianten av engelsk er så forskjellig fra engelsk at det ikke lenger holder å kalle det amerikansk engelsk - dette språket må få et nytt navn; noen forslag?
Jeg må tilstå at jeg sikkert hadde lyttet hemningsløst og fasinert jeg også!
Er folk som er født og oppvokst i Paris like navlebeskuende, Hannah? Eller er dette som Andrea beskriver et rendyrket London-fenomen?
auntie k, xxx

Andrea a dit…

Jeg ser for meg at der finnes mange av den tyoen i Paris også - bare at de aldri ville nedlate seg til å snakke om ('dele av sitt') fasinerende liv til noen ikke-fransker. Og det er jo Hannah fremdeles, blondt hår og blå øyne er give-away...

Anonyme a dit…

Jeg er jammen glad for at dere ikke er i USA og plukker opp unoter... men hun hørtes ikke hakket bedre ut hun dama i London..... :-) Her er julestemningfor alle penga, ett lilla lys er tent og Cilie og pappa har begynt å henge opp utelys. Var på kveldstur med Molly nettopp - stjerneklart, frost på marken og små blinkende julelys gjennom dalen. Veldig stemningsfullt! m xxx

Anonyme a dit…

Hei alle blogglesere! Hallo! Sånne folk som Andrea traff på Mayfairklubben finnes i Norge også, det er vel ikke typisk engelsk det jeg har observert. Merethe

Anonyme a dit…

Damn, jeg syns nesten at 'like' og 'liksom' her i Norge er verre enn ord delings feil, og det sier sitt!

;)

Anonyme a dit…

Martine, er du sikker på at det heter "ord delings feil" i 3 ord? Det så litt rart ut.
Hannah, får si til deg som til Andrea: Enten har du det veldig travelt, ellers så er du allerede hjemme i Kletteveien i ånden for å feire jul. Uansett litt lite nytt i bloggen din. Hilsen Merethe

Hannah a dit…

aa martine, haha du er en grammatikalsk hmm noe ihvertfall. adorable is it! hihi.
og aunti b; har litt internettproblemer, har en straalende blogg som bare venter paa en mulighet til aa publiseres, men jeg orker ikke blogge med fransk tastatur. saa saa snart jeg har internett paa mac-en!