mercredi 27 février 2008

Noen gode dager i Bergen

Ok, strengt tatt har det vel ikke skjedd så mye siden sist jeg blogget. jeg har vært på mammutsalg med pappa, jeg har vært på quizkveld på Studenten, jeg har vært på sleepover, omsider fått gått den berømte Kafe Chaos, vært på klassekonsert for 2MM på langhaugen (med min søte lillesøster som konferansier), spist middag hos familien Haarr (et navn jeg begynte å tenke på å skrive allerede da jeg skrev middag, noe som resulterte i at jeg først skrev middagg hoss.) som jeg pleide å sitte barnevakt for, jeg har møtt og tilbrakt kvalitetstid med mine kjære venner, og når jeg ser det ramset opp på den måten hadde det egentlig skjedd endel. Jeg har også funnet ut hvor fort man glemmer enkelte ting som var elementærkunnskap for bare 6 mnd siden. Det beste eksempelet på det er at på tirsdag drog jeg hjemmefra i regnfrakk og joggesko. Og tenkte "jaja, klokken er jo ett og det har ikke regnet siden 10. det regner sikkert ikke mer da, og uansett skal jeg jo bare gå i byn." Klokken halv syv gikk jeg fra nøstet til Xhibition, og ikke bare var beina mine (inkl strømpebuksekledde lår og legger) SØKK gjennomvåte, de var også ISkalde. Da husket jeg at a) hvis det først regner, blir man våt på beina uansett hvor man går, med mindre man har sjøstøvler, b) når det regner er det ofte også kaldt. spesielt i februar. Votter og regnfrakk er ofte en kurrant kombinasjon. c) det regner ikke nødvendigvis nedover, og en lårkort regnfrakk bør ofte kombineres med enten stor paraply eller oljebukse. eller ihvertfall bukse. d) sjøstøvler er normalt skotøy, for å gå med i byn i normalt regnvær, ikke bare for ekstremvær. e) bare fordi at det etter 1,5 døgn med regn slutter for noen timer, betyr ikke det at det ikke kan komme tilbake samme dag.
Så jeg kan jo si det sånn at støvlettene mine, som jeg hadde med meg hjem, fikk jeg ikke brukt. regnkåpen derimot, mye.
Dette var bare en liten oppsummering av Bergensturen, og hvor fort været man har vokst opp med virker ekstremt. (jeg tror jeg har brukt paraply i Paris 5 ganger siden jeg kom. kanskje 6. Regnkåpe/jakke, omtrent like mange ganger. Jeg har vært våt på beina en gang. og jeg har ikke tatt med meg sjøstøvler.) Men det er viktig å understreke at det overhode ikke er noe klaging jeg bedriver nå, jeg er storfornøyd, og har hatt det helt supert! Nå kommer jeg tilbake i slutten av Juli, om 5 måneder, Mindre tid enn jeg har vært i Paris. Så until then - snakkes på Zacattac! (ja, jeg vet at det var cheesy.)

4 commentaires:

Anonyme a dit…

Tja, dine små fetre, som er født og stort sett oppvokst her i byen, insisterer på å gå i joggesko og anorakk uansett vær. Og gjør det, da jeg er alt for trøtt om morgenen til å sette makt bak krava om mer egnet tøy/fottøy. Det var kanskje de som skulle bodd i Paris? Med deg som au pair/barneoppdragerassistet.

Takk for Bergensbesøk og vel "hjem" til Paris! Love a.Bunny

Anonyme a dit…

blir de ikke av og til veldig våte, da?

Anonyme a dit…

Og i juli skulle du være sikret rikelige mengder milde gaver fra oven, så da kan du jo allerede begynne å glede deg! auntie k, xxx

Anonyme a dit…

Godt å ha deg hjemme, liten! xxx mamma