samedi 9 février 2008

Gode Dager i Paris; Bildespesial

Lørdagsfrokost på vei ut på terrassen; Wasa, grapefruktjuice, marmelade og te
Photobucket

Solrik "hyttevegg" på terrassen
Photobucket

Sykkeltur i Jardin des Plantes
Photobucket

Fornøyd Jeanne
Photobucket

Grønnsakshagen i Jardin des Plantes
Photobucket

Dejeuner i parken Buttes Chaumont med Sophie
Photobucket

Camembert, bøffelmozzarella, skinke med provencekrydder, fersk baguette, eplejuice, til dessert; fromage blanc med honning, gule plommer og druer.
Photobucket

Buttes Chaumont (tidligere en gruve, uvisst hvilken type. anlagt på befaling av Napoleon, uvisst hvilken)
Photobucket
Photobucket

Brudefølge i Buttes Chaumont
Photobucket

Franskmenn gjør seg litt mer i flid med båndtvang-skilt enn nordmenn.
Photobucket

12 commentaires:

Anonyme a dit…

Hei! Jeg har veldig sans for kostholdet som fremgår på bildene!
Love a.Bunny

Hannah a dit…

Det beste er at det ikke er eksepsjonelt, det er det det vanligvis går i her. ferskt brød, camembert, frukt, knekkebrød, skinke, masse grønnsaker. også mye pasta, da! blir vanskelig til høsten, gitt, å omstille seg til "comfort food"-kosthold og vanlig ikke helt ferskt brød og ikke helt ferske grønnsaker.. men jeg overlever vel. ;)

Anonyme a dit…

Du overlever nok! Gleder meg til våren i Paris, bare en uke igjen nå!:)Er veldg kjekt å se bilder, må legge ut mer! xxx cilie
p.s. hvorfor har du gjort bloggen din fransk? jeg klarer ikke publisere kommentarene mine lenger! hehe

Hannah a dit…

hahha mongisen. jeg vet faktisk ikke hva som har skjedd, desverre. hele macen min har blitt fransk, ser det ut til!
gleder meg til å se deg!!! <3 <3 <3

Anonyme a dit…

takk lille venn - fine bilder har du fått godkjent utlegging av barna?? ser at våren er kommet hos dere. Gleder meg til du kommer hjem! mama,xxx

Anonyme a dit…

Herlig med en touch fra det store utland. Det ser unektelig litt kaldt ut, men akk I wish I was there.... moderen har antydet en aldri så liten tur, kanskje ?
Og, jeg får si som Cilie; Flere bilder ! ;-)
Klem fra Torill.

Hannah a dit…

ooh anbefaler jentetur til paris, ja! ;)
jeg kjenner alle de bra shoppuing og lunsj-stedene. ;) det er bare å komme!

Hannah a dit…

ooh anbefaler jentetur til paris, ja! ;)
jeg kjenner alle de bra shoppuing og lunsj-stedene. ;) det er bare å komme!

Andrea a dit…

nydelige bilder, hannah! du er så flink... cilie, er du helt teit eller? er den ORANSJE knappen som du klikke på med musen. 'publier commentaire'. Og du trenger ikke være bekymret for britisk kosthold hannah, de er så hippe atte - er masse økologisk mat, masse ost og eksotisk thaimat med villris og rettferdig kylling og i det hele tatt. er dessuten veldig mange franskmenn i london. og selv om det er mulig å fylle dagene med sausage&mash, kidney pai,steak og hvite sandwicher med majones MÅ man ikke. men man kan velge det.

Andrea a dit…
Ce commentaire a été supprimé par l'auteur.
Andrea a dit…

dessuten er vitaminer veldig billige, så det man ikke får i seg på naturlig vis kan man bare stikke bort på boots for å kjøpe. hehe...

ps alle engstelige tanter og mødre dette er selvfølgelig en dårlig spøk og ikke noe JEG gjør.

13 février 2008 00:54

Anonyme a dit…

rettferdige kyllinger og fake kjemiske vitaminer må kalles en salig blanding. Du har mye å se fram til forstår jeg... mamma,xxx