jeudi 13 décembre 2007

Inspirasjon (lat som dette ble postet igår kveld)

Jeg satte meg ned, som jeg vanligvis gjør før koret på onsdager, for å skrive, for 5 hele minutter siden. Og det har nå gått opp for meg at jeg har ingenting å skrive om. Og at jeg konsekvent skriver q for a fordi jeg er blitt vant til fransk tastatur. Jeg kunne skrevet om meg og marie sin julesoiree i går, med grøt med kanel, smør og sukker, julemusikk, love actually, firkløver og julebrus. Eller jeg kunne skrevet om forthcoming raclettesoiree hos Deb og Daniel, canadisk klassevennine pluss forlovede. Eller kanskje om avslutningsfesten jeg skal på i dag, for gateway college. Men ingen av disse temaene klarer å vekke noen som helst inspirasjon hos meg i dag. Selv den glossy A2 posteren av Miguel Angel Munos som fulgte med StarAcMag som jeg kjøpte i går, og som nå henger under moschino og coco chanel reklamene på veggen, klarer ikke å vekke en gang et hint av ironisk/sarkastisk post-90talls liksom(ekte)entusiasme.
Jeg tror det eneste jeg nå kan gjøre, er å se gjennom skapet mitt, finne noe fint å gå med, bruke 20 minutter på å sminke meg og kjøpe en crêpe på vei til koret. Sminke, fine klær, crêpe med sukker og votter og Tryllefløyten, det tror jeg nok skal hjelpe.

Ps: jeg er ikke egentlig så overfladisk. Men dere vet hva man sier. Noe med enkle gleder, og livet, og kanskje noe med små barn også. Eller noe sånt.

2 commentaires:

Anonyme a dit…

Vi gleder oss alle veldig til du kommer hjem. Jeg hjalp granny å bære ned 5 svære kasser med julepynt i dag, så der blir det etterhvert antagelig høy julefaktor! Jeg legger meg på et mer beskjedent nivå, og er er lykkelig over at jeg har ryddet gangen, hengt opp to julekuler i kjøkkenvinduet og juleneket ute i utelampen - vi har alle så forskjellige ambisjonsnivå.
Har du spilt på juleavslutningen ennå? Er spent på hvordan det går, love from auntie kristin xxx

Hannah a dit…

Åh, jeg gleder meg sånn til å komme hjem også!!
Og jubileumskonserten var idag, med brask og bram i en fantastisk barokk sal, en av de mange i lokalene til ordføreren i 5te Arrondissement, men jeg spilte ikke, da jeg har prestert å få senebetennelse IGJEN. Fikk det for omtrent 2 uker siden, og måtte bare si at jeg ikke kunne spille i det hele tatt. Så det var ganske kjipt. Men jeg var og så konserten idag, ihvertfall. :)