vendredi 21 septembre 2007

For Starters

En kort oppsummering av hvad, der hender, lige nu.
Jeg er i Paris
Jeg er jeune fille au pair, noe som apparently er tres cool, eh?
at jeg i tillegg er fra Norge, gjør meg ikke bare tres cool, eh, men også tres exsotic, eh?
jeg bor i Rue du Gril, i et 9kvm rom (pluss! terrasse!) med blått lineoliumsgulv. spastic fantastic!
i 2. etg bor Fabrice og Christelle Lepoutre, og deres to barn:
Gaspard (blond, sjenert, rolig, har bare jentevenner, liker at jeg later som jeg sover så han kan skremme meg.)
Jeanne (mørk, smilende, gråter aldri, beveger seg hele tiden. tout a toujours passe bien med henne.)

det er disse jeg passer, lager mat til, skifter bleier på, går i parken med, leker med, går tur med, får venner gjennom, ja.
de er, kort og godt, jobben min
å være au pair er ikke akkurat en 9-4-jobb, mer av en 4-7-jobb, noe som passer meg veldig greit.
da har jeg tid til å gå i kor, ta cellotimer (og faktisk øve til dem) skrive blogg, lage mat, gå på technoparade, snakke med naboene og conciergen, spasere i paris.

det har allerede skjedd mange store ting siden jeg kom hit, selv om det er under to uker siden:
jeg har begynt å spise camembert og chevre
jeg forstår fransk
jeg liker rugby
jeg foretrekker høyhælte sko framfor joggesko
jeg sover middag (1-2 t pr dag)
jeg spiser stor lunsj kl 12 (derav behovet for middagslur) og liten middag kl 8
jeg har nesten sett Lucas Gabreel
jeg har insett at det er ingen skam å synge med på musikaler, selv på kino, så lenge filmen er god nok.
jeg har også insett at det er ingen skam å ha en velbrukt kartbok
og at en gang uten retningssans, aldri uten retningssans
så snu i tide (før metroen kjører ut av byen)
og lytt til kjentfolk (alle andre på metroen)
jeg har fått en tysk venn og en polsk venn og en fransk venn og en colombiansk venn (men det er vel egentlig marie sin)
jeg har innsett at verdens motemekka ikke nødvendigvis tilsvarer god mote på hvert gatehjørne

ellers ligger det detaljerte reisebrev på myspace om de første 2 ukene for de som har lyst å lese det, fra nå av kommer det her! og oppdateringer kommer ofte, jeg må jo uansett på nettet for å sjekke gofugyourself et par ganger for dagen, så...
takk for for Ozone.Paris.net acces libre, sier nå bare jeg!

2 commentaires:

Astrid og Cecilie a dit…

Meine Liebes Schwester(eller noe sånt), du synes ikke dette var litt i senteste laget å oppdage at du aldri kommer til å retningssans?
men ellers gute:) skriv mer da, jeg kjeder meg innimellom tomatsuppen... XXXOOO

Martine a dit…

"jeg har insett at det er ingen skam å synge med på musikaler, selv på kino, så lenge filmen er god nok."

Hihi, morsomt!

Og artig med blogg :D